סיפורי הגבורה והשאלות כבדות המשקל: רב המשטרה בריאיון

המהדורה המרכזית No Comments on סיפורי הגבורה והשאלות כבדות המשקל: רב המשטרה בריאיון

רב המשטרה, רמי ברכיהו למימרן ב'קול חי' על התייעצויותיו עם גדולי הדור: "עלו שאלות של השלכות רוחב לאומיות. כמו, להפעיל את מחנה שורה בשבת. הרב זילברשטיין, הרב אשר וייס, הגר"י יוסף ענו לנו בכתב כדי שזה יישאר, אחרי המלחמה בע"ה נוציא חוברת עם כל השאלות והתשובות"

נצ"מ הרב רמי ברכיהו צילום: דוברות המשטרה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רב המשטרה, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. "אנחנו שומעים את אותם סיפורים שוב ושוב, אנשים יצאו מהבית והלכו להציל חיים, טרקו את הדלת ואמרו למשפחה עכשיו אל תשאלו שאלות. שוטר אחד כתב לאשתו 'השם איתי הכל בסדר'. כמה דקות אחרי זה הוא כבר הפסיק לענות. זה לא יאומן. אנחנו באים לנחם ויוצאים מחוזקים".

על ההתייעצויות עם גדולי הדור: "עלו שאלות של השלכות רוחב לאומיות. היינו אצל הרב זילברשטיין, הרב אשר וייס, הגר"י יוסף. אתה רואה את ההתייחסות הרצינית שלהם לכל שאלה, בכובד ראש. הייתה שאלה גדולה האם להפעיל את מחנה שורה בשבת. גם על כיתות הכוננות – לא הספקנו לאמן את כל הכיתות. יש היום למעלה מ-700 כיתות בכל הארץ. כשהתחלנו היה ברור שאם לא נמשיך בשבת יהיו כיתות לא מאומנות. אחרי המלחמה בע"ה נוציא חוברת עם כל השאלות והתשובות. ביקשנו מהרבנים לענות לנו בכתב כדי שזה ישאר".



0 תגובות